Jos olet nähnyt valon ja alkanut käyttää bloggaamista houkutellaksesi hieman liukasta liikennettä yrityksesi verkkosivustolle, miten kaikki on toiminut sinulle tähän mennessä? Näet, nämä mikropäiväkirjat tarjoavat uskomattoman mahdollisuuden kerätä todella suuri ja kiinnostunut yleisö ilman, että sinun tarvitsee investoida rahaa markkinointikampanjaan. Mutta joillekin meistä säännöt näyttävät olevan hieman vaikeita noudattaa, ja sen seurauksena tuhlaamme aikaa ja vaivaa merkityksettömien tehtävien suorittamiseen. Suurin ongelma luotaessa blogia yrityksesi verkkosivustolle on se, että sinun on todella keskityttävä tiettyyn pelisuunnitelmaan ja melkein unohdettava menneiden vuosien kuulema myyntitapa. Joten jos sinusta tuntuu, että blogisi kerää vain tumbleweediä ja tarvitset vinkkejä vauhdin palauttamiseen, tämä lyhyt artikkeli on vain sinun kadullasi. Olemme listanneet 4 klassista virhettä, joita tehdään vielä tänäkin päivänä, ja jos huomaat tai useampia tällaisia huijareita piilevän omassa blogissasi, näytämme sinulle, kuinka voit korjata asiat vastaavasti.
Se ei ole vain sinusta!
Okei, saamme esityksen tielle, mikä on varmasti suosituin virhe, jonka bloggaajat yleensä tekevät, koko sivuston painopiste. Se voi olla sinun vauvasi, mutta jos puhut hienoista projekteistasi ja siitä, kuinka sinulla on mielipiteesi melkein kaikesta auringon alla, räjäytät housut pois keneltä tahansa, joka ei ole onnekas vierailemaan. Yritä muistaa, miksi aloitit blogin, ja palaa alkuun. Jos tiedät paljon muutamista aiheista, keskity niihin ja näytä yleisöllesi, kuinka tämä tieto voi vahvistaa heitä, ei sinua! Sinun ei tarvitse vakuuttaa ketään, ja jos yrität liikaa, saarnaat tumbleweed-huoneelle.
Supistaa
Massoille kirjoittaminen saattaa toimia joissakin tahoissa, mutta jos laimentat sisältöäsi liikaa, se jättää hapan maun fanien kollektiivin suuhun. Ajattele yleisöäsi samanmielisinä ihmisinä ja kysy itseltäsi, millaista sisältöä lukisit mielelläsi?
Arvon pitäisi olla hyvä
Teaser-tyylisen sisällön kirjoittaminen sopii mainiosti sähköpostimarkkinoinnissa ja vastaavissa, mutta blogisi olisi parempi sisältää jotain huippulaatikon sisältöä tai muuta! Sinulla voi jopa olla myytävänä yksi tai kaksi e-kirjaa, mutta jos yleisö, jota yrität vetää mukaan, tuntuu siltä, että pidät niistä kiinni, myynti ei ole vaikuttavaa.
Keskittymisen puute
Sinulla voi olla mielipide useimmista aiheista, mutta blogisi on tarkoitus kattaa tietyn markkina-alueen. Jos mainostat tasopyörätuolihissiä, sinun on kirjoitettava siitä. Sen sijaan, että levittäisit itseäsi laihaksi, mene niin syvälle kuin haluat valitsemasi markkinaraon ja yleisösi rakastaa sinua tästä!
Nollaa vielä?
Yritä muokata lähestymistapaasi näihin neljään bloggaamisen osa-alueeseen ja katso mitä tapahtuu seuraavaksi!